Wielemaker Fleet App

De Wielemaker Fleet app is speciaal ontwikkeld voor chauffeurs en maakt rechtstreeks verbinding met Ultimo. Het doel van de app is om het voor chauffeurs gemakkelijk te maken om gebreken en en schades te melden. Daarnaast biedt de app chauffeurs inzicht in hun eigen gemelde schades, voertuiggerelateerde schades en gebreken, evenals voertuiggerelateerde documentatie. Deze handleiding beschrijft de mogelijkheden van de Wielemaker Fleet app.

Voor vragen en opmerkingen kunt u contact opnemen met uw wagenparkbeheerder. Voor fouten of wensen met betrekking tot de app kunt u ook een e-mail sturen naar info@appontheroad.nl.

De app is beschikbaar voor zowel Android als iOS.

Klik hier voor Android

Inloggen en het wijzigen van de taal:

De chauffeur kan inloggen met de gegevens in de e-mail en een persoonlijk wachtwoord. De chauffeur ontvangt hierover een e-mail. Na het inloggen kan de chauffeur kiezen tussen verschillende talen. Dit kan worden gedaan via de instellingen in de rechterbovenhoek.

  • Nederlands
  • Engels
  • Oekraïens
  • Het zoeken naar een voertuig:

    Zodra de chauffeur is ingelogd, heeft hij de mogelijkheid om voertuigen te zoeken op basis van vlootnummer of kenteken. De zoekcriteria kunnen worden ingevuld in het gele kenteken balk er kan gezocht worden op kenteken en vlootcode.

    Belangrijk is om na het zoeken op het vergrootglas te klikken, zodat de zoek actie wordt uitgevoerd.

    Mijn gebreken


    De knop ‘Mijn gebreken’ biedt een overzicht van alle gebreken die de chauffeur heeft gemeld. Hier kan de chauffeur de status van elk gebrek bekijken, of het nu nog open, in behandeling of voltooid is. Dit is handig om bij te houden welke gebreken nog moeten worden opgelost.

    Mijn schades

    De knop ‘Mijn schades’ biedt een overzicht van alle schades die de chauffeur heeft gemeld of waaraan ze gekoppeld zijn.

    Voertuig informatie

    Vanaf het zoekscherm is het mogelijk om een voertuig te openen door erop te klikken. Vervolgens zijn verschillende acties beschikbaar, evenals specifieke voertuiginformatie die zichtbaar wordt.

    • Meld een gebrek
    • Meld schade

    Voertuiggegevens

    • Vlootcode:
    • Kenteken:
    • APK vervaldatum:
    • Tachograafdatum:
    • Volgend onderhoud:
    • Bouwjaar:
    • Voertuigsoort
    • Vestiging:

    Divers

    • Documentatie
    • Kenmerken

    Aanmaken van een gebrek

    Als je een gebrek aan een voertuig hebt gevonden, klik dan op dat voertuig. Een gebrek is een geconstateerde schade aan het voertuig, wat niet automatisch betekent dat jij het gebrek hebt veroorzaakt. Enkele voorbeelden van gebreken zijn:

    • De verwarming wordt niet warm
    • De spiegel is beschadigd
    • De opstap is kapot
    • Het zeil is beschadigd

    Om een gebrek te melden, selecteer je de knop ‘Gebrek melden’. Vul vervolgens de gegevens zo duidelijk mogelijk in en maak foto’s van het gebrek die je kunt toevoegen.

    Bekijken van documentatie

    In de mobiele app kun je documentatie bekijken die aan het voertuig is gekoppeld. Je kunt deze documentatie vinden onder de knop ‘Documentatie’.

    Voertuiggerelateerde kenmerken


    De RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer) onderhoudt voertuiggegevens die in de applicatie kunnen worden bekeken. Houd er rekening mee dat deze gegevens afkomstig zijn van de RDW en kunnen afwijken van de werkelijkheid.

Translate »